GOOGLE DÖKÜMANLAR
Google Doküman uygulamaları, hem öğretmenler, hem öğrenciler, hem de veliler için birçok farklı özellik sağlar. Kelime işleme, elektronik tablo, sunum, kullanıcı formu ve çizim araçları gibi uygulamalar kolaylıkla kullanabilir ve farklı türden kullanıcılar ile paylaşılabilir. Bu sayedeöğretmenler ve öğrenciler, güvenli bir Google altyapısı ile, bir proje üzerinde eş zamanlı çalışabilir, istatistiksel veri kullanarak raporlama yapabilir ve bilgi saklama ve paylaşma olanaklarından yararlanabilirler.
● Web tabanlı altyapı sayesinde her cihazdan erişilebilir ve düzenlenebilir dokümanlar oluşturulup anında paylaşılabilir.
● Google Dokümanlar sayesinde öğrenciler ve öğretmenler arasında eş zamanlı takım çalışması yapılabilmektedir. Öğrenciler ve öğretmenler bir veya birden fazla doküman üzerinde aynı anda işbirliği içerisinde çalışma imkanı bulurken, aynı zamanda başka kullanıcıları da kolaylıkla davet edip gruplarının kapsamını diledikleri kadar genişletebilirler.
● Google Dokümanlar kullanarak oluşturulan tüm çalışma sayfalarında yapılan değişiklikler anında kaydedilir. Aynı zamanda yapılan değişiklikleri geri alabilir, dokümanınızı eski sürümler ile karşılaştırabilir, taslaklar arasında çalışabilir ve dokümanınızı yeniden düzenleyebilirsiniz.
● Sürekli güncellenen hazır şablon kütüphanesi sayesinde doküman, elektronik tablo, dinamik kullanıcı formları ve sunumlarınızı birkaç adımda biçimlendirilebilir. Şablon formlar kullanarak öğrenciler için bir ödev formu ve/veya quiz taslağı oluşturulabilir ve paylaşılabilir.
1.2 Google Dokümanlar’da Oturum Açma
Google Dokümanlar’a, Google uygulamaları menüsünden erişilebilir.
.
1. İnternet tarayıcısı ile Google’a girildiğinde, sayfanın sağ kısmında, mail adresinin
solunda “Uygulamalar” butonuna tıklanır.
2. Menüden “Drive” bağlantısına tıklanır. Google Drive, Google Dokümanlarınızın güvenle
saklandığı bir depolama alanı ve aynı zamanda farklı türden dosya türlerini oluşturup
düzenleyebileceğiniz bir ara birimdir.
1.3 Dil Konfigürasyonu
1. Google dokümanlarının dil ayarlarını yapabilmek için, pencerenin sağ tarafındaki “Ayarlar
(Settings)” butonuna tıklanır.
2. Açılan menüden “Ayarlar (Settings)” bağlantısına tıklanır.
2
3. Ayarlar kısmında, Dil (Language) açılır listesinden istediğiniz dili seçip “Kaydet (Save
Changes)”’e tıklanır.
Döküman oluşturma,yeniden adlandırma ve kaydetme
Doküman oluşturma
Yeni bir doküman oluşturmak için:
1. Dokümanlar uygulamasını açın.
2. Yeni bir Google Dokümanlar dosyası oluşturmak için uygulamanın sağ alt köşesindeki + düğmesine dokunun. Yeni bir Microsoft® Word dosyası oluşturmak için sol üst taraftaki Dokümanlar'ı > Ayarlar'ı açıp "Word dosyaları oluştur" öğesini açın > "Word dosyaları oluştur" öğesinin yanındaki kutuyu işaretleyin. Sol üst taraftakiAyarlar'a dokunarak geri dönün. Ardından sağ alt kısımdaki + düğmesine dokunun ve Yeni Word (.docx) öğesini seçin. Yeni dokümanınız otomatik olarak açılır.Yeni bir doküman oluşturduktan sonra oluşturduğunuz dokümanı şu yerlerde bulabilirsiniz:
1. Dokümanlar uygulamasını açın.
2. Yeni bir Google Dokümanlar dosyası oluşturmak için uygulamanın sağ alt köşesindeki + düğmesine dokunun. Yeni bir Microsoft® Word dosyası oluşturmak için sol üst taraftaki Dokümanlar'ı > Ayarlar'ı açıp "Word dosyaları oluştur" öğesini açın > "Word dosyaları oluştur" öğesinin yanındaki kutuyu işaretleyin. Sol üst taraftakiAyarlar'a dokunarak geri dönün. Ardından sağ alt kısımdaki + düğmesine dokunun ve Yeni Word (.docx) öğesini seçin. Yeni dokümanınız otomatik olarak açılır.Yeni bir doküman oluşturduktan sonra oluşturduğunuz dokümanı şu yerlerde bulabilirsiniz:
· drive.google.com adresindeki web üzerinde Drive
· docs.google.com adresindeki Dokümanlar ana sayfa ekranı
Dokümanı yeniden adlandırma
Dokümanı yeniden adlandırmak için başlığına dokunun > yeni adı yazın > Tamam'ı seçin.
Doküman kaydetme
Google Dokümanlar'ı kullanarak bir doküman oluşturduysanız yaptığınız değişiklikler otomatik olarak kaydedilir.
Word'ü kullanarak bir doküman oluşturduysanız değişikliklerinizi kaydetmek için, düzenleme yaparken uygulamanın sol üst köşesindeki geri düğmesine dokunun.
Bir e-tablo görüntülemek veya düzenlemek istiyorsanız, e-tabloyu E-Tablolar uygulamasında arayın. Bir sunuyu görüntülemek veya düzenlemek istiyorsanız ilgili sunuyu Slaytlar uygulamasında arayın. Tüm diğer dosya türleri (fotoğraf, video vs.) Drive uygulamasında görüntülenebilir.
Dokümanın kopyasını oluşturma
1. Dokümanlar uygulamasını açın.
2. Kopyalamak istediğiniz dokümanın yanındaki Menü düğmesine dokunun ve Paylaş ve dışa aktar'ı seçin.
3. Kopyasını oluştur'u seçin.
4. İsterseniz yeni kopyanın adında ve konumunda değişiklik yapın.
5. Tamam'ı tıklayın. Dokümanın yeni kopyası uygulamada açılır.
Dökümanı Düzenlendirme ve Biçimlendirme
Metin ve arka plan rengini değiştirme
Dokümanlarınızdaki metin için bir metin rengi belirlemek üzere, değiştirmek istediğiniz metin seçimini vurgulayın. Ardından, araç çubuğundan "A" menüsünü tıklayın ve bir renk seçin.
Bir metin seçimi için arka plan rengi belirlemek üzere, değiştirmek istediğiniz metin seçimini vurgulayın. Ardından, vurgulayıcı kalemle gösterilen araç çubuğu menüsünü tıklayın ve bir renk seçin.
Metin boyutu ve aralık
Metin boyutu ve aralık
Dokümanınızda metnin boyutunu değiştirmek için, metni seçmeniz ve araç çubuğundaki metin boyutu açılır menüsünü tıklamanız yeterlidir. Bu menü varsayılan olarak 11pt olarak ayarlanmıştır. Yeni metin boyutunu seçtiğinizde, değişiklikler seçili metne uygulanır.
Dokümanın satır aralığını değiştirmek veya bir paragraftan önce ya da sonra boşluk eklemek istiyorsanız, araç çubuğunun sağ ucundaki satır aralığı düğmesini tıklayın.
Ardından, menüden bir seçenek belirleyin.
Paragraf stilleri ve başlıklar
Paragraf stilleri ve başlıklar
Araç çubuğundaki Stiller menüsü, bir dokümandaki metin seçiminizin stilini görüntüler ve metninizin stilini değiştirmenize veya biçimlendirmesini temizlemenize olanak tanır. Kullanılabilir başlıkların listesini görüntülemek için Yazı tipi araç çubuğu menüsünün sol tarafında görünen menüyü tıklayın ve Biçim'i tıklayıp Paragraf stilleri'ni seçin. Ardından, "Başlık 1"den (en büyük) "Başlık 6"ya kadar (en küçük) sıralanan stillerden birini seçin.
Biçim kopyalama aracı
Biçim kopyalama aracı
Google Dokümanlar, metnin belirli bir bölümüne uyguladığınız biçimlendirmeyi, biçim kopyalama aracını kullanarak başka bir bölüme kopyalamanıza olanak tanır.
Bu aracı kullanmak için, kopyalamak istediğiniz şekilde biçimlendirilmiş olan metni seçin. Ardından, araç çubuğunuzdaki boya fırçası simgesini tıklayın ve biçimlendirmeyi uygulamak istediğiniz metni seçin. Orijinal metnin biçimlendirmesi seçili metne kopyalanır.
Dokümanınızın birden çok yerindeki biçimlendirmeyi değiştirmek için, boya fırçası simgesini çift tıklayın. Birden çok metin seçimini vurgulamanıza ve her seçime aynı biçimlendirmeyi uygulamanıza olanak tanıyan bir moda girersiniz. Bu seçimlere biçimlendirmeyi uygulamayı tamamladığınızda, boya fırçası simgesini tekrar tıklayın.
Biçim kopyalama aracını klavye kısayollarıyla da kullanabilirsiniz. Ctrl+Option+C, seçtiğiniz metnin biçimlendirmesini kopyalar ve Ctrl+Option+V, kopyalanan biçimlendirmeyi farklı metin seçimine uygular.
Oturma düzeni şeması oluşturma
Google E-Tablolar
Google E-Tablolar öğretmenler ve öğrenciler tarafından bilgileri kolayca tek bir yerde birleştirmek, organize etmek ve analiz etmek için kullanılabilir. Bilgileri sıralama, biçimlendirme, oluşturma ve grafikler kullanarak görselleştirmeye yönelik gelişmiş araçlar içeren E-Tablolar çeşitli senaryolarda kullanılabilir.
Öğretmenlerin çevrimiçi e-tabloları nasıl kullanabileceğine ilişkin bazı örnekler:
Oturma düzeni şeması oluşturma
Notları düzenli bir not defterine kaydetme
Derslere katılım, eksik ödevler ve davranış raporlarını izleme
Öğrenciler ve veliler için iletişim bilgileri veritabanı tutma
Öğrencilere e-postayla otomatik olarak geri bildirim göndermek için bir Apps Komut Dosyası kullanma
Bir Google Formu kullanılarak girilmiş veli veya öğrenci verilerini izleme
Öğrencilerin çevrimiçi e-tabloları nasıl kullanabileceğine ilişkin bazı örnekler:
Web araştırması üzerinden veri toplama
Haftalık ders programını biçimlendirme
Bilim veya istatistik ödevlerini yaparken bir Google Formundan alınmış
anket verilerini izleme
Google E-Tablolar kullanılarak oluşturulmuş bir haftalık yoklama e-tablosu örneği.
E-tablo oluşturma
E-tablolar Google Drive'da veya Google E-Tablolar düzenleyicisi ana ekranında oluşturulabilir.
Yeni düğmesini tıklayın ve açılır menüden Google E-Tablolar'ı seçin. Yeni bir tarayıcı sekmesinde bir e-tablo açılır.
Google E-Tablolar düzenleyicisi ana ekranında, google.com/sheets veyasheets.google.com adresinde yeni bir e-tablo oluşturun.
Düzenleyici ana ekranının sağ alt köşesindeki yeşil düğmeyi tıklayın. Yeni bir tarayıcı sekmesinde yeni bir e-tablo açılır
GOOGLE SLAYTLAR
Google Slaytlar'la sunular oluşturmak, gerçek zamanlı olarak paylaşmayı ve ortak çalışma yapmayı kolaylaştırır. Çizim, resim ve video ekleme olanağından dolayı sunuları sınıftaki çeşitli ilgi çekici projelerde kullanabilirsiniz.
Öğretmenlerin Google Slaytlar'la oluşturulmuş çevrimiçi sunuları nasıl kullanacaklarına ilişkin bazı örnekler:
● Yerleşik sunular kullanarak öğrencinin çalışmasını sınıf web sitesinde sergileme
● Öğrenci sunuları için belirli konuların ana hatlarını belirleyen şablonlar oluşturma
● Ekran görüntüleri ve videolarla "nasıl yapılır" sunuları yayınlama
● Yazdırmak veya elektronik yolla göndermek için sertifikalar tasarlama
Öğrencilerin çevrimiçi sunuları nasıl kullanabileceklerine ilişkin bazı örnekler:
● Bir sınıf projesinde görsel malzemelerle bir slayt gösterisi oluşturma
● Sunu oluşturmak üzere bir grupla ortak çalışma
● Bir video projesinin resimli taslağını hazırlama
● Karmaşık bir konuyu görselleştirmek için çizgi hikaye bandı tasarlama
Google Slaytlar ile Sunu Oluşturma ve Biçimlendirme
Google Slaytlar'ı kullanarak yeni bir sunu oluşturmanın çeşitli yolları vardır. Bu derste aşağıdakilerle ilgili örnekler yer almaktadır:
● Google Drive'dan yeni bir sunu oluşturma
● Mevcut bir Microsoft PowerPoint® dosyasını yükleme ve bunu bir Slaytlar dosyasına dönüştürme
● Tasarlanmış bir düzenle başlamak için şablonlar galerisini kullanma
Google Drive'dan yeni bir sunu oluşturma
Google Drive'dan yeni bir sunu oluşturmak için Dokümanlar Listenize gidin, Yeni düğmesini tıklayın ve açılır menüden Google Slaytlar'ı seçin.
Google Slaytlar'da Kaydet düğmesi yoktur. Bir doküman adını girdikten veya yazmaya başladıktan hemen sonra çalışmanız birkaç saniyede bir otomatik olarak kaydedilecektir.
Oluşturduğunuz Slaytlar sunuları Google Drive Dokümanlar Listesinde, slides.google.com (veya google.com/slides) adresinde listelenir ve her iki sitede de bunlar için arama yapılabilir.
Sunularınızın bir kopyasını Mac'inize, PC'nize, tabletinize veya mobil cihazınıza indirebilirsiniz. Google Drive Dokümanlar listesinde sununuzu sağ tıklayın ve İndir'i seçin; sununuz bir Microsoft PowerPoint® dosyası olarak bilgisayarınıza kaydedilecektir. Veya sununuzu açın, Dosya menüsünü açın ve Farklı indir öğesini seçin. Resim (.png, .jpeg, .svg), taşınabilir doküman biçimi (.pdf), metin (.txt) veya Microsoft Powerpoint® (.pptx) gibi seçeneklerin bulunduğu listeden bir biçim seçin.
Bilgisayarınızdan sunu yükleme
Mevcut sunularınızı Google Drive'a yükleyebilirsiniz. Yüklerken dokümanınızı kendi orijinal dosya biçiminde tutabilir veya Google Slaytlar biçimine dönüştürebilirsiniz.
Aşağıdaki dosya türlerini yükleyebilir ve dönüştürebilirsiniz:
● Microsoft Office PowerPoint® 1997-2003: .ppt
● Microsoft Office PowerPoint® 2007-2013: .pptx
● Microsoft PowerPoint Show®: .pps
Bir sunu dosyasını yükleyip bunu Google Slaytlar dokümanına dönüştürmek için:
- Ayarları gözden geçirip Yüklenen dosyaları Google Dokümanlar düzenleyicisi biçimine dönüştür seçeneğinin işaretli olduğundan emin olun.
- Dokümanlar Listenizin sol üst tarafındaki Yeni simgesini tıklayın.
- Dosya yükleme'yi tıklayın ve yüklemek istediğiniz sunuyu seçin.
- Aç'ı tıklayın.
- Dosya yüklenecek ve kısa bir süre sonra Dokümanlar Listenizde görünecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder